Reklamační řád

Úvodní ustanovení 

TopRobot s.r.o., Okružná 577/4, 900 42 Dunajská Lužná, IČO: 48 310 778, zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, oddíl Sro, vložka č. 1. 106587/B (dále jen "prodávající") tímto stanoví podmínky a způsob uplatnění práv z vad zboží při úplatném převodu vlastnického práva k movitým věcem v rámci závazkově právních vztahů mezi podnikateli, je-li při jejich vzniku zřejmé s přihlédnutím ke všem okolnostem, že souvisejí s jejich podnikatelskou činností (dále jen "obchodní vztahy") a společnost TopRobot s.r.o. v rámci těchto obchodních vztahů vystupuje jako prodávající.Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "obchodní zákoník"), jakož i dalšími obecně závaznými právními předpisy Slovenské republiky. Uzavřením kupní smlouvy se společností TopRobot s.r.o. a převzetím prodávaného zboží kupující zároveň souhlasí s tímto reklamačním řádem a vyjadřuje, že se seznámil s jeho obsahem. Tento postup pro podávání stížností je rovněž zveřejněn na adrese www.pool-centrum.cz.

 

Právo na reklamaci

  1. Kupující je povinen dodržovat podmínky stanovené v návodu k použití přiloženém ke zboží, v technických normách platných pro použití zboží, používat zboží a pečovat o něj v souladu s jeho přirozenou životností, a pokud je zboží zapečetěno, neporušit při používání zboží tyto pečetě.
  2. Spolu s každým Zbožím obdrží Kupující také daňový doklad vystavený v souladu s obecně závaznými právními předpisy a podle druhu Zboží a na základě vzájemné dohody Prodávajícího a Kupujícího také písemný závazek Prodávajícího, že dodané Zboží bude způsobilé k použití pro sjednaný nebo jinak obvyklý účel nebo že si zachová sjednané nebo obvyklé vlastnosti po dobu stanovenou v souladu s tímto reklamačním řádem (dále jen "Záruční list"). V případě, že ke zboží není přiložen záruční list, slouží jako podklad pro reklamaci daňový doklad.
  3. Reklamací se rozumí uplatnění práva z vad zboží.
  4. Vyřízením stížnosti je řízení o stížnosti ukončeno:

- předáním opraveného výrobku,

- výměnou výrobku,

- vrácením kupní ceny výrobku,

- zaplacením přiměřené slevy z ceny výrobku,

- písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné odmítnutí v závislosti na druhu vady zboží a na volbě kupujícího.

  1. Kupující je povinen prohlédnout zboží co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na zboží, přičemž okamžikem přechodu nebezpečí škody na zboží je převzetí zboží kupujícím při osobním odběru zboží. V případě doručení kurýrní společností nebo Slovenskou poštou je okamžikem přechodu nebezpečí škody na zboží převzetí zboží od kurýrní společnosti nebo od Slovenské pošty.
  2. Kupující je povinen uplatnit práva z vad zboží bez zbytečného odkladu poté, co


(a) zjištěné závady


(b) při vynaložení odborné péče měl vady zjistit při prohlídce zboží, kterou je povinen provést,


(c) vady mohly být při vynaložení odborné péče zjištěny později, nejpozději však do 12 měsíců od dodání zboží nebo případně od doručení zboží na místo určení uvedené ve smlouvě, přičemž v případě vad, na které se vztahuje záruka za jakost, se místo této lhůty použije záruční doba.


Pokud kupující neprovede nebo nezajistí prohlídku zboží v době přechodu nebezpečí škody na zboží, může uplatnit nárok na náhradu škody za vady zjištěné při prohlídce pouze tehdy, pokud prokáže, že zboží mělo tyto vady již v době přechodu nebezpečí škody na zboží.

 

Místo uplatnění nároku


Kupující uplatní reklamaci u prodávajícího osobně v provozovně, kde bylo zboží zakoupeno, nebo zasláním reklamovaného zboží spolu s oznámením o vadách prostřednictvím přepravní služby na Slovensku na kontaktní adresu uvedenou ve Všeobecných obchodních podmínkách společnosti TopRobot s.r.o.

 

  1. Odpovědnost prodávajícího

  2. Společnost TopRobot s.r.o. odpovídá za vady zboží, pokud porušila svou povinnost vyplývající z ustanovení § 420 obchodního zákoníku a za vady, na které se vztahuje záruka za jakost dle článku 5 tohoto reklamačního řádu.

  3. Prodávající neodpovídá za vady zboží, pokud :


- kupující způsobil vadu sám nebo byla vada způsobena přírodní katastrofou;

- kupující věděl nebo s přihlédnutím ke všem okolnostem, za nichž byla smlouva uzavřena, měl vědět o vadách zboží v době uzavření smlouvy, nebo pokud byl na vadu výslovně upozorněn;

- z důvodu vady zboží byla poskytnuta sleva z kupní ceny;

- vady vznikly v době, na kterou Prodávající poskytl záruku za jakost dle čl. 5 těchto reklamačních podmínek, v důsledku opotřebení zboží způsobeného běžným užíváním, nesprávným nebo nadměrným užíváním; nedostatečnou péčí o zboží, nesprávnou instalací, jakož i v případě, že se vada vyskytla pouze v souvislosti se softwarem, u něhož Kupující není schopen prokázat způsob pořízení v souladu s obecně závaznými právními předpisy, nebo v souvislosti s použitím nekompatibilního softwaru,

- ochranné plomby na zboží byly porušeny;


- vady byly způsobeny použitím v rozporu s návodem k použití (např. provozem při nesprávném napětí, připojením k nepovolenému zdroji energie) nebo zásahem do zboží nebo jeho částí neoprávněnou osobou;

- zboží je reklamováno po uplynutí záruční doby nebo jiné doby, během níž si má zboží zachovat své specifické vlastnosti;

 

Záruka kvality

  1. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že dodané zboží bude po dobu stanovenou v tomto článku (dále jen "záruční doba") způsobilé pro smluvený, jinak obvyklý účel nebo si zachová smluvené, jinak obvyklé vlastnosti.
  2. Záruční doba je 12 měsíců. Společnost TopRobot s.r.o. může prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu poskytnout záruku přesahující záruční dobu uvedenou v předchozí větě, přičemž podmínky a rozsah záruky za jakost pro takto stanovenou záruční dobu musí být uvedeny v tomto záručním listě.
  3. Záruční lhůty začínají běžet od data dodání zboží. Pokud je prodávající povinen zboží odeslat, běží záruční doba ode dne doručení zboží na místo určení.
  4. Do záruční doby se nezapočítává doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady do doby, kdy byl kupující povinen věc po provedení opravy převzít. V případě výměny zboží začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nového zboží.
  5. Práva z vad zboží, na které se vztahuje záruka za jakost, zanikají, pokud nebyla uplatněna v záruční době.
  6. Právo prodávajícího z vad, na které se vztahuje záruka za jakost, nevzniká, pokud tyto vady byly způsobeny po přechodu nebezpečí škody na zboží vnějšími událostmi a nebyly způsobeny prodávajícím nebo osobami, u kterých prodávající plnil svůj závazek.
  7. Pokud společnost TopRobot s.r.o. nabídne kupujícímu při nákupu zboží další zboží jako dárek zdarma, je na kupujícím, zda nabízený dárek přijme. Dárek však není prodávaným zbožím, proto společnost TopRobot s.r.o. neodpovídá za případné vady. Pokud však společnost TopRobot s.r.o. ví o vadách zboží, je povinna na ně kupujícího upozornit při nabídce daru (§ 629 občanského zákoníku). Pokud má dárek vady, na které společnost TopRobot s.r.o. kupujícího neupozornila, má kupující právo na jeho vrácení (§ 629 občanského zákoníku). Pokud má kupující právo na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz), je povinen vrátit společnosti TopRobot s.r.o. vše, co na základě smlouvy obdržel, tj. i zboží, které obdržel jako dárek.

 

Přijetí stížnosti

  1. Při uplatnění reklamace vady zboží je kupující povinen předložit doklad o koupi (např. daňový doklad), záruční list (pokud byl k prodávanému zboží vydán) a originální obal výrobku (pokud je k dispozici). Pokud kupující nemůže předložit reklamované zboží v originálním obalu zboží, je povinen při reklamaci předložit zboží v obalu, který je schopen zabránit poškození zboží.
  2. Prodávající rozhodne o vyřízení reklamace ihned; v odůvodněných případech může prodávající rozhodnout o vyřízení reklamace i později, vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Prodávající se může s kupujícím dohodnout i na delší lhůtě pro vyřízení reklamace, než je lhůta uvedená v předchozí větě. Do doby stanovené podle tohoto článku se nezapočítává přiměřená doba potřebná v závislosti na druhu výrobků nebo služeb k odbornému posouzení vady.
  3. O přijetí reklamace bude kupujícímu na jeho žádost vystaveno a předáno písemné potvrzení o tom, kdy bylo právo z vad zboží uplatněno (reklamační doklad), které bude obsahovat :


- datum podání žádosti;

- stručný popis reklamovaného zboží;

- uplatnění práva kupujícího z vad zboží,

- informace o tom, kdy a kde bylo zboží zakoupeno;

- stručný popis závady nebo způsobu jejího vzniku;

- razítko a podpis zaměstnance, který stížnost přijal;

- kontaktní údaje kupujícího (jméno, příjmení, adresa, telefonní nebo e-mailový kontakt).

  1. Prodávající je povinen vystavit písemný doklad o vyřízení reklamace. Tímto písemným dokumentem je kopie zprávy o reklamaci s vyplněnou částí o vyřízení reklamace, dopis informující kupujícího o vyřízení reklamace nebo e-mailová zpráva obsahující informace o vyřízení reklamace.
  2. Pokud je výsledkem reklamačního řízení výměna vadného zboží za zboží bez vad, běží nová záruční doba na nové zboží znovu od data převzetí nového zboží.
  3. Pokud zákazník po vyřízení reklamace věc včas nepřevezme, začíná záruční doba běžet ode dne, kdy byl zákazník povinen věc po vyřízení reklamace převzít.
  4. Kupující je povinen vyzvednout si opravený výrobek do 10 dnů od uplynutí doby, kdy měla být nebo byla oprava provedena, a pokud byla provedena později, do 10 dnů od oznámení o jejím provedení. Pokud si kupující nevyzvedne výrobek z opravy ve lhůtě dle předchozí věty, je společnost TopRobot s.r.o. oprávněna účtovat poplatek za uskladnění ve výši 1,- € za každý den a od 91. dne do 150. dne po posledním dni lhůty, ve které byl kupující povinen výrobek vyzvednout, poplatek za uskladnění ve výši 1,50 €. Pokud si kupující nevyzvedne zboží do 150. dne od posledního dne lhůty, ve které byl povinen zboží vyzvednout, má společnost TopRobot s.r.o. právo zboží prodat po předchozím písemném upozornění a uplynutí dodatečné 14denní lhůty, pokud je jí známa adresa kupujícího. Pokud je nevyzvednutá položka prodána, společnost TopRobot Ltd. vyplatí výtěžek z prodeje snížený o poplatek za uskladnění a náklady na prodej. Nárok na výtěžek musí kupující uplatnit v prodejně společnosti TopRobot s.r.o., kde byla reklamace uplatněna.
  5. Pokud kupující požádá o dodání zboží na jakékoli místo mimo místo reklamace v průběhu reklamace nebo po jejím skončení, bude zboží dodáno kupujícímu na jeho náklady.

 

Práva kupujícího (způsob vyřizování reklamací)

  1. Pokud je dodání vadného zboží podstatným porušením smlouvy, může kupující:
  2. a) požadovat odstranění vady dodáním náhradního zboží za vadné zboží, dodáním chybějícího zboží,


(b) požadovat odstranění vad opravou zboží, pokud jsou vady opravitelné,


(c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo

(d) odstoupení od smlouvy (vrácení peněz)

  1. Volba mezi nároky uvedenými v bodě 1. tohoto článku náleží kupujícímu pouze v případě, že o tom prodávajícího informuje při uplatnění reklamace zboží přímo v provozovně prodávajícího nebo ve včas zaslaném oznámení o vadách. Uplatněný nárok nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího. Pokud se však ukáže, že vady zboží jsou neodstranitelné nebo že by jejich oprava byla spojena s neúměrnými náklady, může kupující požadovat dodání náhradního zboží, pokud o to prodávajícího požádá bez zbytečného odkladu poté, co mu prodávající tuto skutečnost oznámil. Pokud prodávající neodstraní vady zboží ve lhůtě stanovené pro vyřízení reklamace, může kupující odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny.
  2. Pokud kupující neoznámí volbu svých nároků způsobem uvedeným v předchozím odstavci, je oprávněn uplatnit nároky z vad zboží jako v případě nepodstatného porušení smlouvy.
  3. Pokud dodání zboží s vadami porušuje smlouvu nepodstatným způsobem, může kupující požadovat buď dodání chybějícího zboží a odstranění dalších vad zboží, nebo slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní nárok na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, je prodávající povinen vadné zboží dodat. Prodávající je povinen odstranit jiné vady zboží opravou zboží nebo dodáním náhradního zboží podle své volby; zvolený způsob odstranění vad však nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Požaduje-li kupující odstranění vady zboží, nemůže před uplynutím lhůty pro vyřízení reklamace uplatňovat žádné další nároky z vad zboží. Neodstraní-li prodávající vady zboží ve lhůtě pro vyřízení reklamace, může kupující uplatnit nárok na slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy, pokud svůj úmysl odstoupit od smlouvy oznámí prodávajícímu při uplatnění reklamace nebo nejpozději do 20 dnů ode dne, kdy byla reklamace prodávajícímu uplatněna.
  4. Kupující nemůže, bez ohledu na to, zda dodání zboží s vadami je porušením smlouvy podstatným či nepodstatným způsobem, odstoupit od smlouvy, pokud vady neoznámil včas. Účinky odstoupení od smlouvy nevznikají ani nezanikají, pokud kupující nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém je obdržel.

 

Závěrečná ustanovení

  1. Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího neupravené tímto reklamačním řádem se řídí příslušnými ustanoveními Všeobecných obchodních podmínek společnosti TopRobot s.r.o. a obchodního zákoníku.
  2. Reklamační řád pro obchodní vztahy vstupuje v platnost a účinnost od 13.11.2020.